Wednesday 18 October 2017

Cuvée De Tudor Arghezi Metaforex4


Metafore din poezia cuvant de tudor arghezi Cuvée de Tudor Arghezi A fost publicata in volumul. Carticica de seara, in anul 1935 si este o arta poetica argheziana ce exprima conceptia poetica despre forta cuvantului. Prin puterea lui, cuvantului poate crea sau distruge. Cuvant de Tudor Arghezi Concluzii: 1. Toate trsturile specifice ale acestei poezii evideniaz originalitatea icircntregii poezii a lui Arghezi. Poetul este creatorul unui limbaj poetic nou prin folosirea originalatilde a metaforelor: bdquoandra de curcubeerdquo, bdquoscamatilde de zarerdquo, bdquodrojdii de rourdquo 2. Poezia impresioneaz de asemenea prin noutatea i puterea de sugestie a expresiei poetice. Lacusta in loc de harpa, scatiu in loc cimpoi, pe baza unor trasaturi comune de sens: sunete, forma fizica, elementele structurale care le compun. Pentru a oferi cititorului o carte despre universul marunt, autorul ar fi vrut sa faca farmece. Printr-o ureche de ac, sa strecori pe un fir de ata:. Micsorata, subtiata e nepipaita viata - Replici preluate la francezi: - bdquoa sugera ndash iat visulrdquo - bdquopoezia va fi nai muzic i imaginerdquo ndash Malarmais - bdquopoezia viitorului va fi nai muzic i culoarerdquo ndash Macedonski - bdquopoezia s ne vorbeasc mai mult despre frunze decacirct despre Oamenirdquo ndash imaginea s materializeze o idee, nu un sentiment O specie, e um poem de microfone patildestoral, icircn genul idilei clasice, complicat icircn espírito romântico prin intensitatea visului de dragoste. Poetul aspiratilde spre o iubire implinitatilde, proiecticircnd pe fundalul uni naturi feerice o poveste de dragoste idealidade, icircn care gesturile se implinesc icircntr-un ritual al icircntelegerii si al armonicii depline. Nimic nu-i tulburatilde pe icircngratildegostiti, nici o conventie nu-i indepatilderteazatilde, dragostea e mutatilde, reprefatildecutatilde si inscentatilde, e un foc de initié solemn. Icircn Dorinta, Dragostea nu e realiatate, ci aspiratie spre icircmplinire prin iubire. - Blaga distinge 2 modaliti de cunoatere: a) cunoaterea luciferic (prin iubire) ndash Efect: sporirea misterului aciunea creatorului ndash acela innobileaz sau particip la frumuseea creaiei divina (lumea viaa) Argumentarea pe strofe a poeziei Iarna de Vasile Alecsandri Crítica literária ao impartit ciclul Pastelurilor em doua mari parti: o zona central, unitara si masiva, alcatuita din 30 de poezii inspiração din peisajul autohton si o zona marginala, alcatuita din 10 piese com simbolismo exótico: Mandarinul, Pastel chinezesc Oategorie aparte o formeaza pastelurile inspirate din peisajul iernii : Sfarsit de toamna, Iarna, Miezul ierniei, Gerul, Viscolul. Ipostaze si semnificatii ale unor motive asociate naturii in poezia romantica si bacoviana Poezia este unul dintre cele opt mituri in creatia emineciana, mit care se manifesta sub doua infatisari: una directa explicita, alta indirecta, ca expresa a uni muzicalitati interioare profunde. Muzicalitatea este o É fundamental para um poeziei din toate timpurile, dar poetii romantici se evidentiaza in istoria poeziei lumii prin aspiratia de a gasi limba perfecta, no cuidado sensul sa intre em simbioza perfecta cu muzica, revelata intr-un discurs eminemente musical. Structura poeziei este armonioas, prima strof se repet n afar de versul al doilea, astfel nct versul 1 este n relaie cu versul 5, 3 cu 7, i 4 cu 8. Mijloacele artistice de realizando pe lng simbol ntlnim metafore i personificri Dormeau adnc sicriile O prumo. Comentariul poeziei Lacul de Mihai Eminescu - In viziunea lirica a lui Mihai Eminescu, apa este un elemento ao vivo, al profunzimii trairilor interioare, sugeren intensitatea sentimentului de iubire ideala si visul implinirii acesteia in cadrul unei nature feerice, ocrotitoare. Comentarea motivelor poetice din poezia Oda in mediul antic - Pentru poet, moartea este sursa de eliberare de condiia muritorului, de uma vida real, mplinit, cci doar n lumea absolutului se vaatinge idealul. Motivul transcenderii reflete atitudinea de baz a poetului fa de moarte nu cred s-nv a muri vreodat. Aceste motiv este conectat cu cel al veniciei pururi tnr, exprimnd marea diferen a vieii pmnteti i cea nemuritoare. 2.Inlaturarea domniilor fanariote si instalarea domnitorilor pamanteni, aparitia unor relatii economice si politice inexistente pana atunci constituiau premizele necesare pt ridicarea societatii romanesti pe o noua treapta de dezvoltare social-economica. Pt modernizarea vietii social politice si cultureurale. Tot n linia tradiionalismului gndirist, Vasile Voiculescu scrie o poezie influência de spiritul religios, dei ortodoxismul este la doar un elemento convencional, nu unul de structur. Semnele tradiionalismului su se puteau lmuri nc din volcel de debut e poetul evoca via satului, casa printeasc, peisajul inutului natal ntr-o manier semntorist. Simbolurile religioase, tot mai frecvente n poezia sa devin repezentri iconografice, cptnd sensuri moral, general-umane, eliberate de orice umbr de misticismo. Refira-se afectivo. 14 Nota de Medie: 8.47 10Naqueta em 1880 e socotit cel mai mare scriitor romano dupa Eminescu, T. Arghezi este un adevarat artist al cuvantului. Cu o tematica variata, lirica argheziana trece prin cele mai variate si mai contradictorii stari de espírito, exprimir uma mai decat alta de plástico. Poeziile sale sunt dedica cititorilor de toate varstele. Primul volum, care il si impune na literatura romana, este 8220Cuvinte potrivite8221 aparut em 1927. Urmeaza 8220Flori de mucigai8221, 8220Versuri de seara8221, 8220Una suta una poeme8221, 82201907 8211 Peisaje8221, 8220Stihuri pestrite8221, 8220Cadente8221, 8220Silaba8221 etc. Dar T. Arghezi este si Provedor de um cunoscut e um publicista de temut. Marile teme ale creatiei sunt poezia religioasa, reprezentata prin 8220Psalmi8221 8211 Tudor Arghezi zbatandu-se mereu intre acceptarea si respingerea divinitatii, a dumnezeirii poezia filozofica 8211 em cuidados apartem teme precum singuratatea, viata si moartea poezia de iubire 8211 em cuidados intalnim accente eminesciene si caracterizata Fie de o tendinte de amanhã, um clipe de iubire, fie de o implante de erotica urmarita si exprimata em ambianta universului casnic poezia universului marunt 8211 em cuidados lumea vietuitoarelor se afla in dependenta afectiva de fiinta umana. Ca orice mare poet si Tudor Arghezi a scris mai multe 8220arte poetice8221, prin intermediário carora isi exprima propria conceptie asupra poeziei, um misiunii poetului, um literaturii em geral. Printre acestea, amintim 8220Testamento8221 8211 poate cea mai cunoscuta arta poetica din intreaga noastra literatura, 8220Ex libris8221 8211 no cuidado vorbeste despre contre si creatorul acesteia, 8220Cuvant8221 8211 unde se prezinta ce presupune creatia si munca intreprinsa de creator. 8220Cuvant8221 este poezia care deschide volumul 8220Carticica de seara8221 e o primo primitivo de astuto textului putem observa usor ca aceasta e destinata cititorilor de o varsta frageda. Este o poezie lirica e a exprima artística munca scriitorului pentru a face a carte. Titlul poeziei ar fi trebuit poate sa fie 8220Cuvant inainte8221, pentru ca pe de o parte este poezia de debut a volumului, iar pe de alta parte, e vorbeste despre creatie, despre 8220darul8221 pe care Arghezi ar dori sa-l faca cititorului. De la inceput, ne dam seama ca textul este unul neobisnuit din punct de vedere prozodic. Masura este inegala: 3 8211 12 silabe, rima este pereche, iar ritmul nu poate fi stabilit cu precizie. Explicação e simplificação: encontre um texto para copii, autorul nu vrea sa respeite 8220legile8221 prozodiei. Em mais, Arghezi vrea sa sublinieze ca nici o creatie nu poate fi realizata respeito e no totalitate tiparele creatia scapa deseori din legile stramte impuse de om. Trebuie sublniata aici originalitatea poetului, suflul inovator care va inspira apoi o seama de mari poeti. Eul liric este prezent no texto, intalnindu-l in adresarile direct facute cititorului 8211 in pronume si verbe de persoana I. Inceputul poeziei este surprinzator, iar formulele 8220carte pentru buzunar8221, 8220carte mica8221, 8220carticica8221, vorbesc despre universul uman caruia ii este destinat 8211 copiilor . Dar um comentário adicional para o cuidado 8220dorul8221 ar vrea sa le ascension 8211 o carte accessibila, o carte a universului miniatur. 8220Vrui, cititorule, sa-ti fac un dar, O carte pentru buzunar, O carte mica, o carticica.8221 Pentru ideile enuntate anterior pledeaza e comparavel pe care autorul le afla in lumea 8220boabei si a faramei8221 8220Din slove am ales micile 821282128212821282128212821282128212- Cimpoiul Trebuiia sa fie un scatiu8221 Finalul primei strofe tradeaza si o incerteza creadora 8220Si nu mai stiu82308221 Arghezi vorbeste em strofa a doua despre insusi actul creatiei 8211 8220a face farmece8221 8211 cuidado presupune alegerea cuvintelor, gasirea nuantelor, migala, originalitate, pentru ca este este constient ca Poezia reflecta un univers o inchipuirii si al esentelor greu de definit. 8220Farmacia como fi voit sa fac 8212821282128212821282128212821282128212 Pana-n mana, cititorule, a dumitale.8221 Adresarea direta de cuidados médicos ou praticantes em poezie, urmareste sa realizeze o legatura puternica, solida, intre criador e celda caruia ii este destinata creatia. De aici aerul de familiaritate din poezie. Si pentru ca poezia este o imbinare mereu noua de cuvinte, sunete si culoare, Arghezi incearca in ultima strofa, apeland la metafore, sa ne dezvaluie 8220taina8221 creatiei, acel 8220nu stiu ce8221 si 8220nu stiu cum8221 care caracterizeaza o creatie lirica. Arta em geral, si creatia lirica em especial, presupun, em conceptia argheziana, 8220tandara de curcubeie8221, 8220scama de zare8221, 8220nevinovatie8221, 8220departare8221, 8220drojdii de roua8221. Poezia este 8220o cantare a nimicului8221, 8220o rascolire a pulberilor de fum8221, o cantare perpetua a diafanului, um frumoasului, um esentialului. Poezia abunda in figuri de stil. Intalnim epitetul, inversunea, metafora, comparatia, elemente care fac din aceasta poezie una din cele mai frumoase din intreaga noastra literatura. Arghezi, cuide uma reutilização na voltagem 8220Flori de mucigai8221 sa impuna na literatura romana 8220estetica uratului8221 (T. Vianu), se dovedeste si aici surprinzator de nou, reusem sa realizeze imbinari uluitoare de cuvinte cuidado incanta espiritual e multumeste gustaul oricarui cititor, oricat de exigent Arfão. Vrui, cititorule, sa-ti fac un dar, O carte pentru buzunar, O carte mica, o carticica. Din slove am ales micile Si din intelesuri furnicile. Am voit sa umplu celule Cu sufilar de molécula. Mi-a trebuit un violoncel: Am ales un brotacel Pe-o foaie de trestie-ngusta. O harpa: am ales o lacusta. Cimpoiul trebuiia sa fie un scatiu Si nu mai stiu8230 Farmece como fi voit sa fac Si printr-o ureche de ac Sa strecor pe un abeto de ata Micsorata, subtiata e nepipaita viata Pana-n mana, cititorule, a dumitale. Macar cateva crampeie, Macar o tandara de curcobra, Macar nitica scama de zare. Nitica nevinovatie, nitica departare. Como fię sa culeg drojdii de roua, Intr-o carticica noua, Parfumul umbrei si cenusa lui. Nimicul nepipait sa-l caut vrui, Acela care trasare Nici nu stii de unde si cum. Am rascolit pulberi de fum8230

No comments:

Post a Comment